Skippytime.reismee.nl

Van Perth naar Adelaide naar Mildura naar Barham

Ja en dan heb je de laatste nacht in het campertje door gebracht en moet je de boel opruimen en je rugzak weer opnieuw inpakken en zien of je alles er weer kunt krijgen.

De restjes weggegooid en weg gegeven en toen naar het verhuurbedrijf om het campertje in te leveren. Nou de TomTom kende het adres niet precies en dus konden we het niet gelijk vinden en na vragen eindelijk toch op het goede adres uit gekomen. Ja.......dan sluit je dus wel een hele mooie periode af van vrijheid....... Taxi gebeld en die bracht ons naar het vliegveld en vandaar naar Adelaide. Het tijdsverschil is nu al 9,5 uur met Nederland!!! Vanaf het vliegveld van Adelaide naar ons hotel .........om daar te komen ........nou ja we zijn er gekomen.

18-12-2014.............40 jaar getrouwd en dat vieren we samen in het ons zo geliefde Australie!!!

Met de Nissan 5 deurs automaat naar Mildura. Een prachtige route gereden . Aankomst Mildura ongeveer om 13 uur in een leuk Motel. Bleek hier nog een half uur later !!!Snel nog even whisky en wijn gehaald om vanavond te toasten. Om 14.30 uur kwam Graham ons halen voor de Mungo sunsettour. Samen met nog een duitse gingen we eerst zo'n 120 km rijden en daarvan 85 over dirtroads. Gelukkig in een 4wd!! Wat een mooie tocht en Graham heeft ons heel veel verteld over het land en de gebruiken en gewoonten van het aboriginal volk. Graham is een aboriginal. In het Mungo National Park zijn skeletten gevonden van de Mungo lady en later ook van de Mungo man, van zo'n 40.000 jaar terug!! Er was een meer vroeger , maar dat is er allang niet meer en de aarde heeft daar door de jaren heen vele lagen gekregen en er is een soort "chinese muur" ontstaan en dat heeft voor de aboriginals een speciale betekenis en wordt door de regering ondersteund om dit gebied te onderzoeken en het is toegevoegd aan de World Herritage. We kregen een high tea met heerlijke eigen gemaakte hapjes van dingen uit de natuur daar, heerlijk!! De sunset was zeer mooi en de kangaroes en emoes waren niet te tellen, super mooi! Om 22. 30 uur waren we weer terug en hebben we getoast en besloten er nog maar weer een jaar eraan te plakken!

Vrijdag vetrokken naar Barham en daar waren we om 14 uur en werden we door de kinderen en de nanny hartelijk welkom geheten. Christel kwam een uurtje later thuis en het weerzien was zeer fijn!! Wat een mooi plekje waar ze wonen, midden in het land, prachtig! Er stond een knoepert van een bus op hun erf en nu blijkt dat de familie Smit vanaf januari een jaar of 1 1/2 jaar door Australie gaat reizen!

'sAvonds kadootjes uit gewisseld en wij kregen van Redgum hout een prachtige snijplank, wel erg zwaar ...........moet wel mee in de rugzak........wij hadden allemaal Friese kadootjes mee en die vielen erg in de smaak! Slapen zouden we op de veranda met een klamboe over het bed.....Oeli gelijk erg enthousiast, ik deed erg stoer en zei dat ik het ook prachtig zou vinden........

Heerlijk geslapen........Oeli vooral.......ik hoorde veel vreemde geluiden en geritsel........maar ben toch in slaap gevallen! Prachtige sterren hemel en zons opkomst! Vandaag naar Echuca geweest, 1 uur rijden van Barham. Een plaatsje met een rijke historie. Hier een boot gehaald die mee gaat met de fam. Smit op reis. Geluncht en toen op een stoomraderboot de rivier af, erg leuk en erg mooie omgeving. Na nog een ijsje weer terug naar Barham.

's Avonds zijn we aan het klaverjassen en genieten van alle verhalen over en weer en van elkaars gezelschap. Morgen gaan we naar een Farmers markt , waar iedereen hun eigen producten gaat verkopen. Jolmer en Christel verkopen hun honing.

Mensen, we genieten gewoon door en bedanken iedereen voor hun lieve reacties en felicitaties , zowel via de whatsapp als via de weblog, super!!!!!

Pytsje

Het klinkt allemaal zo gemoedelijk en gezellig! En zoveel bezienswaardigheden....Jullie blijven toch niet in Australië,haha.
Groetjes

Nelleke en Julius

Oh, oh wat heerlijk. We willen wel even ruilen. Geniet maar weer en we kijken uit naar de volgende foto s en verhalen!

Alexandra

Hoi lieve oom & tante, wat heerlijk om mee te mogen genieten van al jullie belevenissen!! Ik kan mij heel goed voorstellen dat Australië jullie zo lief is want als ik al die prachtige foto's zie; geweldig!! Jullie 40e trouwdag is toch wel een onvergetelijke geworden want wie beleeft er nou een sunset tour zoals jullie hebben gedaan!! Geniet nog met volle teugen van alles wat jullie daar beleven! Liefs, Alexandra (p.s. ik schaam mij diep want ik ben jullie compleet vergeten te feliciteren op de 18e hierbij alsnog: van harte lieve dierbare allebei!)

Leen en Nelleke

Jullie ook een hele fijne warme kerst en een heel goed 2015.
Tot volgend jaar.
Groetjes Leen en Nellekr

p en g londema

Volgens ons hebben jullie het geweldig naar je zin.
nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag.
Prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.
Lopen met bert gaat prima
Peter en gretha

Afke

Nog van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijks jubileum !!! Bijzonder om het daar te vieren.
Nog veel plezier! Fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst !

Jan Aukje

Hallo lieve mensen,
Wat weer een geweldige reis hebben jullie toch geboekt.
Schitterende avonturen en belevenissen.
En een warm welkom bij de vrienden. Voelt mogelijk even tot een rust/ uitrust moment. Ook wel heerlijk.
Een hele fijne kerst en een knallend 2015. Goede voortzetting van de trip.
Het ga jullie goed en een lieve gr van ons