Skippytime.reismee.nl

Van Coral Bay naar Albany

Zo eindelijk weer internet en dus een verhaal........heb heel wat te vertellen, dus maak je borst maar nat!!!

Op 1 december vertrokken vanuit Carol Bay en dat was spannend........ We zouden moeten tanken maar bij de pomp moest je een kaart erin stoppen met het bedrag erop voor hoeveel je wilde tanken....jaaaa......hebben we niet en het postkantoor ging om 9 uur open en het was 6.45 uur!!!! Nou , volgens een local was er een tankstation op 240 km ......... Moet lukken dacht Oeli.Na 200 km begon het lampje te branden van "geef me benzine " en geen pomp te bekennen! Na zo' n 50 km. Jaaaaaaaaa, een POMP!!!!! Nog nooit zo blij geweest met een pomp!

We kwamen die dag in Tom Price en op een leuke camping met zwembad, heerlijk. De volgende dag het Karijingi National Park in. Prachtig mooi en hebben daar een nacht op een bushcamp gestaan. Natuurlijk niet zonder problemen............de koelkast deed het en ook het licht en de waterpomp deden het niet zonder stroom!!!!! En het was 38 graden!!!! Dat was behoorlijk balen. Maar gelukkig was de maan bijna vol en hadden we toch wat licht. Maar mooi dat het daar was, geweldig. De Dales Gorge met Fortescuefalls en prachtige poelen. Er ook in gezwommen en je voeten kregen een behandeling door knabbelende visjes, super. Daar betaal in de sauna grof geld voor!!!

Onderweg zien we de mooiste vogels , leguanen, kangaroes, wilde koeien en geiten. Ook een dustdevil over de weg zien gaan(zandstormpje), heel bijzonder.

Na Makeetharra, Dalwallinu , kwamen we in Heyden waar de Waverock is. Ongelooflijk zo iets moois gemaakt door de natuur!,,, Net een grote golf, uitgesleten door zoutwater en de wind.Prachtig, er zijn geen woorden te bedenken hoe mooi alles is en hoe intens wij van alles hier genieten, mensen wat een verschrikkelijk mooi land!!!!!!!!

We zijn nu Albany , op een mooie camping aan de baai . Blijven nu even 3 nachten op een plek en gaan morgen naar de Frenchman Bay, waar je een vreselijk mooie wandeling kan maken , alsdus een local waar we op het strand mee gesproken hebben.

Na Albany hebben we nog 9 dagen en dan moeten we ons campertje weer inleveren in Perth. We hebben een groffe indeling gemaakt van wat we nog zeker willen zien en moet lukke. De afstanden zijn nu minder ver en over 430 km kunnen we dus 9 dagen doen.

wel een heel verhaal en dan heb ik nog niet eens alles verteld..............kun je nagaan wat we allemaal doen en beleven!!!!

We hopen dat iedereen een goede Sinterklaas heeft gehad en dus bye, bye!!

Nelleke C

Wat een fantastische verhalen weer. Genieten! En wij genieten een beetje mee. Good day mate!

Tjitske

Wat een fantastisch verhaal weer. Jullie beleven nogal wat daar. :-)

Aukje

ja ja, weer zeer veel variatie in jullie prachtig reis verslag. Wat een spanning met het tanken. ik herken dat, doe ook wel eens de gok. is het geestelijk nog wel te verwerken, deze grandioze indrukken? Met regel maat even pauze en wat lezen. Hier alles okeee. 5 dec een gezellig pakjes avond en zat een dagje met René naar Adam geweest. Zeer geslaagd, met de Haagse boek erbij.
Sta nu op het punt om met Jesse naar het Posthuis te gaan, de voorstelling van DE kleine kapitein van Paul Biegel. Zo jullie zijn weer even op de hoogte en heel veel plezier met elkaar. lieve gr Jan Aukje

Pytsje

Sjonge, sjonge...wat indrukwekkend! De natuur, jullie verslag. Deze reis mochten jullie ook niet missen! En dan de spanning,halen we het of halen wij het niet met deze 'magere' tank. Geniet verder van de reis. Groetjes van ons!

Nelleke

Nou het is weer een prachtige reis, ik zou wel een stukje mee willen. Prachtige foto's en schitterende natuur.
Wat een leventje, afzien hoor! Ha ha. Geniet er maar weer van en tot het volgende verslag! groetjes van ons en poot van Sienna.