Skippytime.reismee.nl

Laatste dagen van onze reis.

Na Lake Entrance gingen we naar Shoalhaven Heads. Weer een prachtige tocht door bergen en dalen, langs rivieren en de Tasman Zee. Wel erg druk op de weg, vakantietijd voor de Aussies. Was wel een lange reis van 8 1/2 uur rijden, maar de camping was prima. Laatste vrije plekje was voor ons! Was ik even blij dat ik van te voren via internet de campings gereserveerd had!!! Zondag .......dus skype avond!! Elke keer weer een feestje om met de kinderen en vooral de 3 meiden te kletsen!! Er zitten hier joekels van zwarte papagaaien, wat mooi!

Prachtige wandeling gemaakt van zo'n 12 km over het strand naar het eind waar de rivier de zee in stroomt. Grote groep pelikanen aan het zonnen en allemaal krabbetjes ie op de rotsen aan het spelen waren. Wat is de natuur toch mooi!

Nu zitten we dan in Sydney en hebben daar gisteravond Newyearseve mee gemaakt met een prachtig vuurwerk vanaf de Harbour Bridge!!!!!! Wat een belevenis was dit! De stad was 's ochtends om 3 uur af al op vele plaatsen afgezet. Er waren zo'n 12 zeer mooie plaatsen in de stad om het vuurwerk te zien maar de meeste plaatsen waren al bezet !!!! Er zijn mensen bij die al 3dagen van te voren met een tentje op hun favoriete plekje gaan staan. Er werden zo'n 1 miljoen mensen verwacht!!!! Nou en dat is iets waar Oeli niet naar uit kijkt...........dan wordt hij panisch in die mensen massa en dus..........zochten we ,s middags alvast naar een mooi plekje waar niet teveel mensen zouden staan........dat is ons gelukt en hebben we pas 's avonds om 22.30 uur ons stekkie op gezocht en genoten van alles om ons heen!!! Wat een bijzondere ervaring om oud en nieuw te vieren terwijl in Nederland iedereen nog druk bezig is met werk en voorbereidingen!

Vandaag de Harbour Bridge over gewandeld en naar de Botanic Gardens geweest. Prachtig mooi weer en dus weer genoten!!

Morgen gaan we met de trein naar The Blue Mountains, een National Park met veel eucaliptis bomen. Als daar de zon dan schijnt dan lijkt het net of de bergen een blauwe gloed afgeven, dat komt door de eucaliptis. Vorige keer dat we hier waren zijn we er ook geweest, maar toen regende het de hele dag en hebben we het niet kunnen bekijken en daar kunnen wandelen. Dus nieuwe kans en nu op eigen kracht en niet met een tour mee.

Ons hotel staat zo'n 50 meter van het Lindt cafe waar de gijzeling laatst plaats heeft gevonden, raar idee dat dat nog maar net geleden is en je er zowat naast logeerd! Het is nog steeds hermetisch af gesloten en er ligt nog een hele bloemenzee. Erg bizar en triest.

Lieve mensen voor jullie allemaal EEN. GELUKKIG NIEUWJAAR !!!

Nelleke C

Julie ook een heel goed en gezond jaar toegewenst. Wat een prachtige reis weer. Maar nog een keer hierheen zou jullie ook wel aanstaan zo te horen. Goede reis nog en welkom terug binnenkort... liefs uit Drachten

Afke

Een mooi jaar toegewenst met veel geluk, gezondheid en plezier! Goede reis terug en tot gauw!
Lieve groet van Marten en Afke

Tineke

Ook een gezond, liefdevol 2015 toegewenst.
Nog even genieten daar.
Groetjes Tineke

Age

Ook een gelukkig nieuwjaar en tot ziens in Fryslan !

Lazine

Nog de beste wensen voor 2015 in een goede gezondheid.
Wat een belevenis deze reis, fantastisch.
Geniet nog maar van jullie laatste dagen daar!!!

Groetjes Lazine.

Fokke Jan en Roelie

Beste Oeli en Petra, wij wensen jullie een heel gelukkig en gezond 2015.
We volgen jullie reisverslag met veel belangstelling en wensen jullie daar nog een paar fijne dagen toe! Over een paar dagen een hele veilige terugreis en we zien jullie weer op Skylge.