Skippytime.reismee.nl

Kerst in Port Welshpool en nu in Lake Entrance

Ja en dan moet je weer afscheid nemen van je lieve vrienden Jolmer en Christel en kids! We hebben het ontzettend naar onze zin gehad en bedanken hen Nogmaals voor de gastvrijheid en gezelligheid! We hebben weer heel wat afgekletst en gekaart....... de stand is 2-2!!!!

In Melbourne hebben we eerst na wat gezoek onze bagage afgeleverd bij Apollo het camper verhuurbedrijf en toen de auto naar het vliegveld gebracht............wat een ellende weer om daar te komen , de Tom-Tom was er helemaal mee aan en wij dus ook. Maar de Aussies zijn zo vreselijk behulpzaam en dus kwam het uiteindelijk toch goed. Met een taxi weer naar Apollo en toen eindelijk met het campertje op pad. Mooie camping met een eigen badkamer!!! Tja, via internet geboekt en dan begrijp niet altijd alles maar dit was geen probleem!!!

De volgende stop was Port Welshpool waar we de Kerst gaan doorbrengen. We kwamen daaraan en hadden geen adres maar de lady van de pub wist ons haarfijn uit te leggen hoe we bij ons huis moesten komen. En wat voor een huis........! Super groot en mooi! Een veranda rond het hele huis en een grote keuken en kamer en 2slaapkamers en grote badkamer........en dat voor ons twee! Het Kerst gevoel was totaal niet aanwezig,maar ik had een kerstcd meegenomen en die maar even gedraaid. Het is te warm en te zonnig en het leven speelt zich buiten af en dus voor ons niet met kerst te vergelijken. Mooie omgeving aan de oceaan. Kerstdag de Agnes watervallen bezocht, prachtog mooi. Ook nog even het bos in om koala's te spotten........niet gezien maar wel een echidna, dat is een mierenegel. Super mooi, zwart met gele puntjes aan zijn enorme stekels. Alle dieren zijn hier groter dan in Nederland, zelfs de schapen staan veel hoger op de poten.

2e Kerstdag vertrokken naar Lake Entrance, mooie tocht door veel woude en bergen. Prachtig plaatsje aan de entrance van de oceaan. Wandeling gemaakt. En even het plaatsje bekijken.

Vandaag een wandeling gemaakt van zo'n 14 km. Eerst naar het plaatsje en daar een voetgangersbrug over die je naar een eilandje bracht en daar startte een mooie wandeling naar de Entrance van de oceaan naar de baai. Heel veel zwarte zwanen hier en pelikanen. Prachtige wandeling en bij de Entrance waren er zeerobben aan het spelen in het water,wat een pracht gezicht. Stralend weer en over de 90 miles beach terug gelopen. Schitterende branding!

Morgen gaan we weer verder en dan naar Shoalheaven Heads, zo'n 200 km van Sydney af, want ja het einde komt nu met rasse schreden. De 30 e moeten we het campertje weer inleveren! En het gaat al zo snel en het is hier zo mooi en relaxed!!!!

Arjen

2-2??? Moet je dus toch nog een keer naar Australië!

Christel

We missen jullie nu al! Laura laat weten dat Oeli's tip werkt (we hebben vis gegeten)en Hugo vraagt zich af waar jullie zijn. Fijn dat jullie mooie kerstdagen hebben gehad. Geen doen natuurlijk, kerst in hartje zomer. Ik kom er na al die jaren nog steeds niet van in een kerst-stemming. In NL sneeuwt het nota bene. Op naar oud en nieuw. Genietse!

Margreet

Hey wat leuk weer om een paar verhalen van jullie te lezen..
Geniet de laatste dagen daar aan de andere kant van de wereld!
Groetjes!

Jan en Aukje

Hallo luitjes,

Nu ik dit schrijf is het 31-12-2014 en is het 15.53 uur.
Ik heb begrepen dat het bij jullie op dit tijdstip al 2015 is.
Hoe hebben jullie het oud jaar uitgezeten? Of doe je daar zo iets niet.
Dus een heel fijn en gezond nieuwjaar. En tot snel.
groet