Skippytime.reismee.nl

Van Albany naar Busselton

In Albany was het eerst heerlijk weer en de 2e dag begon het al wat steviger te waaien en was het aan het eind van de dag gewoon " koud "!!! We konden dan niet lekker meer buiten zitten en zaten dus al vroeg in het campertje te lezen en spelletjes te doen. De 3e dag naar de Frenchman Bay, een prachtig National Park. Zo'n 35 km van Albany, dus met het campertje erheen. Mensen wat een geweldig mooie omgeving weer. We gingen de Bald Head wandeling doen, althans een poging ondernemen..........deze wandeling duurt zo'n 6-8 uren en gaat behoorlijk op en neer, vooral eerst op!! En we moesten goed uitkijken voor slangen want die waren daar in grote getale............ We zouden zo wie zo 1 zien aldus de dame bij het infocentrum..........en dan op afstand mag je hem bewonderen en NIET aankomen........! Alsof wij een slang uberhaupt zouden willen oppakken of aanraken, brrr!! We begonnen vol goede moed en het ging prima en wat een uitzichten!! Na een goed uur gelopen te hebben, he wat was dat...... regen!! Nou ja zeg, zo'n rustig vallend regentje waar je dus kleddernat van wordt. Na nog een uur gelopen te hebben waren we verstandig en gingen terug. Beiden nat en koud door de harde wind die er stond. Terug in het campertje lunchen en toen op naar de volgende bezienswaardigheid: de Blowholes. Een zeer fasinerend gebeuren, je ziet niets maar hoort des te meer!! De golven die op de kust beuken worden onder een rots geknald en tussen twee rotesen zit een spleet en als die golf er dan is blaast die als het ware de lucht door die spleet en dat geeft een herrie!! Op de terugweg naar boven naar het campertje........ja, daar was hij dan .....de slang!! Een tijgerslang, prachtig dier. Maar we hadden er echt wel ontzag voor en hebben gewacht tot hij weer het struikgewas in ging. Die dame heeft dus gelijk gekregen!!

Dinsdag naar Walpole, een mooi plekje op een camping aan de inlet van een rivier. We hadden de kookaberras voor de deur, super gaaf. De kookaberra is de lachvogel, het hoort net of dat hij je uitlacht, geinig gehoor. Toen we bijna op de camping waren hadden we bijna 2 kangaroes onder de auto, gelukkig waren ze zelf zo verstandig het bos weer in te gaan.........was wel even schrikken! We hebben hier ook de Top three walk van de Karribomen gedaan. Zeer indrukwekkend! Deze bomen kunnen 70 meter hoog worden en zo breed in omvang dat je er doorheen kunt lopen.

Na Walpole naar Augusta, een mooi plaatsje aan de uiterste zuidwest punt van Australie. Wat rond gescharreld daar en vandaag de Cape Leeuwin vuurtoren bekeken.

Nu in Busselton, een mooi plaatsje tussen Margaret River en Freemantle. Prachtige camping, de duurste tot nu toe , maar wel veel faciliteiten, oa dus wifi en dat voor het campertje!!mmeestal moet je in een wifi-zone gaan zitten met heel veel mensen die allemaal tegelijk op het net willen. Hier blijven we 3 nachten en dan gaan we naar Fremantle, tegen Perth aan , ook voor 3 nachten en dan moeten we het campertje weer inleveren In Perth.

We hebben al heel veel kerstversieringen gezien en ook de kangaroevangers op de auto's zijn vrolijk versierd met kerstslingers.

voor alle reacties , allemaal hartstikke bedankt!!! Het is erg leuk om te zien hoe jullie met ons mee leven, super!! Jolmer, bedankt voor de verklaring van de aparte heuvel!! Siety, bedankt voor je tips !!

Afke

Dank voor de mooie verhalen en prachtige foto's !!!
Een prachtig land, lijkt me erg mooi om daar ook eens te zijn.
Veel plezier maar weer!

Arjen en de rest!

Super leuk weer om te lezen wat jullie allemaal beleven. Fijn ook dat het goed gaat. Jammer wel van die regen bij de wandeling. Maar ach, alsnog hebben jullie het leuk gehad tijdens de wandeling. Blijf zo lekker genieten en tot skypes!

Nelleke C.

Heerlijk die verhalen. Bij ons eens in Kroatië kroop er een zwarte slang over ons kampeerterreintje. Toevallig las ik daar net een boek van Maarten 't Hart over zeer gevaarlijke zwarte slang uit Joegoslavie...! Ha ha denk dat het gewoon een soort adder was. Hij had zigzag tekening geel op het zwart. Hij schoof snel voorbij. Taalde niet naar ons...Maar wel even schrikken daarna bewonderen en in natuurgids zoeken. Veel plezier daar nog en meer zon toegewenst

Lazine

Zo te lezen en te zien hebben jullie een fantastische reis en geniet ik volop van jullie verhalen en foto's!
Ik wens jullie nog een paar prachtige weken toe en vergeet ons koude en winderige landje nog even!

sietie

wat een geweldige ervaring vinden jullie niet.na het lezen van jullie verhaal was ik er weer helemaal.In Margeret River woont een nicht van mij.En in Bunbury neven.Volgens mij kun je in Musselton met een boot zien wat er onder water is.Ik weet het niet meer zeker.Zijn jullie ook bij de goud mijnen geweest.heel indrukwekkend.Regen hebben wij niet gezien. Ze zijn er heel blij mee daar.Bij ons hoost het en harde wind.Fremanthel is een heel leuk plaatsje lijkt wel wat op wild west plekje. met zijn typische huizen.In Purth moeten jullie op het uitzicht punt echt even zien.Het is een gedenkplek.Aan de ene kant zie je de wereld van kantoren de bisnis plek .De andere kant de woonplek.Met er tussen door de brede rivier.[monding]?Tip neem in je rugzak[ ik had het in een schoenendoos]de mooie gedroogde vruchten van bomen mee.Hou je de geur nog een beetje bij je.de eucalyptes boom en nog een die heeft een soort van hoefje lijkt op een kalfhoefje twee tenen.En schelpen natuurlijk.Geniet nog maar even lekker.

vr gr Sietie