Skippytime.reismee.nl

Mooi Busselton

En dan zijn we in Busselton. Mooi plaatsje aan de oceaan en op een mooie en ook dure camping. We zijn lopend naar de " Jetty" geweest(= de pier). Een fikse wandeling , eerst 4km heen en de " Jetty" is 2 km lang. Maar de moeite waard! Prachtige wandeling langs mooie huizen . Op de " Jetty" waaide het behoorlijk, je loopt dus 2 km de oceaan in. Een grote rog zwom onder ons door, prachtig!

De " Jetty" is in 1800 gebouwd, althans toen is men ermee gestart en het heeft 95 jaar geduurd voordat hij af was. Er ligt een spoor over , waar de treinen het karriboomhout mee naar de schepen bracht . Het Londens theater heeft o.a. Karrihout in zijn gewelven. De schepen konden niet aan de wal komen, het is daar veel te ondiep.

Busselton zelf is een leuk en gezellig plaatsje, lekker ijs gegeten !!!

Gisteren zijn we op de fiets, gehuurd op de camping, richting Cape Naturaliste gegaan. Prachtig weer en dus warm. 24 km naar Dunsborough. Daar lekker koffie gedronken . Mooi fietspad langs de oceaan. We zagen weer een bijzonder beest........ geen idee wat het is.........Jolmer???????

Na de koffie verder en toen moesten we erg klimmen en bij een olijfgaard heb ik gevraagd hoelang nog te fietsen.....10 km omhoog!!!! Sorry, maar dat zag ik niet zitten en besloten om terug te gaan. Oeli zei op een gegeven moment, wat ga je weer langzaam........ik trapte me kapot!!!!! Bleek mijn rem steeds terug te schieten.........geen wonder dat ik er zo'n moeite mee had... Ik fietste met de rem erop de berg op..........wie leverde nu eigenlijk de griitste prestatie????!!

Terug op de camping lekker eveb zwemmen/douchen en toen : BIER!!!! Wat heerlijk na zo'n dagje fietsen.

Morgen naar Fremantle, onze laatste stop voor we woensdag het campertje inleveren in Perth en dan naar Adelaide vliegen, waar we een personenauto halen en de volgende dag naar Mildura gaan waar we onze trouwdag vieren . En dan naar Jolmer en Christel en kids!

Reacties

Reacties

Nelleke C

Dat ijs adres zal ik even onthouden. ...;)
Wat doen de oudjes het trouwens nog goed zo in de bergen fietsen!
Hier gister behoorlijk storm. Echt Herfst..vriest nog steeds niet echt. Wel eens bloemen op de auto ruiten.. niet voor te stellen in jullie korte broek. Houdoe hebt het goed samen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!