Skippytime.reismee.nl

Sydney

Wat een mooie stad is Sydney toch! We zijn dus naar de Blue Mountains geweest met de trein, prachtige reis door het berglandschap. En wat een super mooi weer. Nou de foto's spraken voor zich, dacht ik zo. Een mooie blauwe waas hing over het dal, dat is nooit zo op een foto vast te leggen, maar geloof mij, het was prachtig!

We hebben al heel wat af gelopen in deze stad en elke keer is het weer een belevenis. Het Victoria Building is zo bijzonder mooi, heel oud en vol met kleine exclusieve winkeltjes en prachtig glas in lood ramen, ballustrades en mozaïeken vloeren. Er hangt een bijzondere klok in het midden van het gebouw en is een planetarium in het klein...........zo mooi!

De wijk The Rocks is de oudste wijk van Sydney, hier is alles vroeger begonnen. Heeft dus heel veel historische gebouwen en straatjes...........zo mooi!

De haven en The Opera House zijn ook zo bijzonder en natuurlijk The Harbour Bridge. Vandaag zijn we naar Manly geweest , met de ferry en als je daar komt denk je qua drukte dat je in Zandvoort bent beland.......!!! Maar de zee is kobalt blauw en de zon schijnt genadeloos......het is dus erg warm. Oeli heeft in een baai nog heerlijk gesnorkeld en we hebben de Waterdragon gezien, een bijna pre-historisch beest.......prachtig!!! Zat lekker te zonnen op een rotsblok.

En ja , dan is de laatste avond aan gebroken.........Martine vroeg tijdens het skypen of we wel weer zin hadden om terug te komen............nou, het is tweedelig.........ja, want we missen de kinderen en vooral de 3 meiden.........nee, want het is hier zo relaxt en tevreden leven en het land is zo mooi......!!

We willen toch nog graag een keer terug komen en dan alleen de outback doen met een 4wd. Meer van de Aboriginals te weten komen en de rauwe outback beter verkennen. Wie weet........

Maar goed morgen om 19.45 uur plaatselijke tijd vliegen we weer terug en hopen dinsdag de 6e januari om 12.40 uur plaatselijke tijd op Schiphol te landen. Wordt weer een lange reis terug, maar we kunnen het eerste gedeelte lekker gaan slapen, in Dubai hebben we een tussen stop.

Terug in Sneek zal ik tzt de laatste belevenissen webloggen.