Skippytime.reismee.nl

Weer thuis

Ja en dan breekt de laatste dag aan in Sydney.........Oeli om goed 7uur voor de laatste keer in Australie te draven. Via The Botanic Gardens naar The Harbour Bridge en deze nog een keer over gedraaft en toen weer naar het hotel. We mochten ipv 10 uur uit checken wel om 12 uur en dat was natuurlijk erg prettig, want ons vliegtuig vertrok pas om 19.45 uur en dan moet je wel erg lange tijd op straat rond hangen. Om 12 uur de stad nog even in en aan de haven geluncht. The Botanic Gardens nog een slag door gelopen en op een bankje van het uitzicht genoten . We zaten daar met gemengde gevoelens............erg ,erg jammer dat we dit prachtige land moeten verlaten............maar ook willen we graag weer naar de kinderen en kleindochters. Zo dubbel allemaal en zo moeilijk.

De shuttle bus naar het vliegveld zou ons om 15.30 uur oppikken en dus waren we om 15 uur weer bij het hotel..........stond de bus er al. Ik me snel omkleden, lange broek aan en shirt en de elastische kousen voor de vliegreis. En toen door het centrum van Sydney om bij meerdere hotels mensen op te pikken...........geen doen met straten open gebroken en overal eenrichtings verkeer. We hebben er 1 1/2 uur over gedaan voor we bij het vliegveld waren!!! En toen we incheqten kregen we te horen dat het vliegtuig minstens 40 minuten vertraging had! En ja , we zouden om 19.45 uur vertrekken maar dat werd goed 20.30 uur. En toen ook nog een tussen stop in Bangkok van een uur . In Dubai hadden we net tijd genoeg om over te stappen en kwamen we toch nog gewoon op tijd in Nederland aan...........en dan duurt het nog meer dan een uur voor je je bagage hebt!!!! Maar Arjen en Sandra stonden ons op te wachten en konden we fijn naar Lemmer. Met elkaar zijn we zo'n 31 uur onderweg geweest.........dat wordt een knoepert van een jetlag........

En dan komen de meiden thuis en voel je je weer heel rijk met zulke zalige meiden die je bestormen met knuffels en kusjes!!!!!!! Voor Oeli was er boerenkool en Amber had voor Beppe stoofpeertjes uit gezocht en dus hebben we heerlijk gegeten!! Maar dan na een warme maaltijd gaat het licht uit en heeft Arjen ons naar huis gebracht. Thuis stond er prachtig boeket met tulpen op te tafel, een welkom thuis van de buurtjes, super! En een plankje met de tekst "There is no place like home" met een heerlijke koek en een suikerbrood en 2 prachtige tekeningen van Iris en Amber. Zo lief!

En dan nu weer wennen aan het ritme van Nederland en vooral het weer.........koud en guur vandaag en dat terwijl het nu in Sydney naar 40 graden gaat( ook niet lekker hoor in een stad!). De jetlag moet verwerkt worden en dat zal een aantal dagen duren, daarna hebben we nog wel even vrij. Oeli werkt 3 dagen straks in januari in L'den en dan 1 februari weer in Sneek. Ik heb nog tot de 5e februari vrij.

Lieve familie, vrienden en kennissen, bedankt voor jullie leuke en lieve reacties op de weblog en hopelijk allemaal tot gauw !!!!!!!!!!

P.S. Ook bedankt voor de kerst en nieuwjaars kaarten, erg gezellig bij thuis komst!

Nelleke C

Fijn dat jullie weer veilig terug zijn! Welcome home. Wat een grijze dag vandaag...nog maar lekker uitrusten van de vermoeienissen
xxx

Aukje

Hallo Lieve mensen,
De allerlaatste foto's en bij behorende tekst met genoegen gelezen. Voor ons was het de moeite waard om er op deze manier bij te zijn. Bedankt voor de schitterende foto's en het fantastische reis verslag!!Oantsjen.