Skippytime.reismee.nl

Van Albany naar Busselton

In Albany was het eerst heerlijk weer en de 2e dag begon het al wat steviger te waaien en was het aan het eind van de dag gewoon " koud "!!! We konden dan niet lekker meer buiten zitten en zaten dus al vroeg in het campertje te lezen en spelletjes te doen. De 3e dag naar de Frenchman Bay, een prachtig National Park. Zo'n 35 km van Albany, dus met het campertje erheen. Mensen wat een geweldig mooie omgeving weer. We gingen de Bald Head wandeling doen, althans een poging ondernemen..........deze wandeling duurt zo'n 6-8 uren en gaat behoorlijk op en neer, vooral eerst op!! En we moesten goed uitkijken voor slangen want die waren daar in grote getale............ We zouden zo wie zo 1 zien aldus de dame bij het infocentrum..........en dan op afstand mag je hem bewonderen en NIET aankomen........! Alsof wij een slang uberhaupt zouden willen oppakken of aanraken, brrr!! We begonnen vol goede moed en het ging prima en wat een uitzichten!! Na een goed uur gelopen te hebben, he wat was dat...... regen!! Nou ja zeg, zo'n rustig vallend regentje waar je dus kleddernat van wordt. Na nog een uur gelopen te hebben waren we verstandig en gingen terug. Beiden nat en koud door de harde wind die er stond. Terug in het campertje lunchen en toen op naar de volgende bezienswaardigheid: de Blowholes. Een zeer fasinerend gebeuren, je ziet niets maar hoort des te meer!! De golven die op de kust beuken worden onder een rots geknald en tussen twee rotesen zit een spleet en als die golf er dan is blaast die als het ware de lucht door die spleet en dat geeft een herrie!! Op de terugweg naar boven naar het campertje........ja, daar was hij dan .....de slang!! Een tijgerslang, prachtig dier. Maar we hadden er echt wel ontzag voor en hebben gewacht tot hij weer het struikgewas in ging. Die dame heeft dus gelijk gekregen!!

Dinsdag naar Walpole, een mooi plekje op een camping aan de inlet van een rivier. We hadden de kookaberras voor de deur, super gaaf. De kookaberra is de lachvogel, het hoort net of dat hij je uitlacht, geinig gehoor. Toen we bijna op de camping waren hadden we bijna 2 kangaroes onder de auto, gelukkig waren ze zelf zo verstandig het bos weer in te gaan.........was wel even schrikken! We hebben hier ook de Top three walk van de Karribomen gedaan. Zeer indrukwekkend! Deze bomen kunnen 70 meter hoog worden en zo breed in omvang dat je er doorheen kunt lopen.

Na Walpole naar Augusta, een mooi plaatsje aan de uiterste zuidwest punt van Australie. Wat rond gescharreld daar en vandaag de Cape Leeuwin vuurtoren bekeken.

Nu in Busselton, een mooi plaatsje tussen Margaret River en Freemantle. Prachtige camping, de duurste tot nu toe , maar wel veel faciliteiten, oa dus wifi en dat voor het campertje!!mmeestal moet je in een wifi-zone gaan zitten met heel veel mensen die allemaal tegelijk op het net willen. Hier blijven we 3 nachten en dan gaan we naar Fremantle, tegen Perth aan , ook voor 3 nachten en dan moeten we het campertje weer inleveren In Perth.

We hebben al heel veel kerstversieringen gezien en ook de kangaroevangers op de auto's zijn vrolijk versierd met kerstslingers.

voor alle reacties , allemaal hartstikke bedankt!!! Het is erg leuk om te zien hoe jullie met ons mee leven, super!! Jolmer, bedankt voor de verklaring van de aparte heuvel!! Siety, bedankt voor je tips !!

Van Coral Bay naar Albany

Zo eindelijk weer internet en dus een verhaal........heb heel wat te vertellen, dus maak je borst maar nat!!!

Op 1 december vertrokken vanuit Carol Bay en dat was spannend........ We zouden moeten tanken maar bij de pomp moest je een kaart erin stoppen met het bedrag erop voor hoeveel je wilde tanken....jaaaa......hebben we niet en het postkantoor ging om 9 uur open en het was 6.45 uur!!!! Nou , volgens een local was er een tankstation op 240 km ......... Moet lukken dacht Oeli.Na 200 km begon het lampje te branden van "geef me benzine " en geen pomp te bekennen! Na zo' n 50 km. Jaaaaaaaaa, een POMP!!!!! Nog nooit zo blij geweest met een pomp!

We kwamen die dag in Tom Price en op een leuke camping met zwembad, heerlijk. De volgende dag het Karijingi National Park in. Prachtig mooi en hebben daar een nacht op een bushcamp gestaan. Natuurlijk niet zonder problemen............de koelkast deed het en ook het licht en de waterpomp deden het niet zonder stroom!!!!! En het was 38 graden!!!! Dat was behoorlijk balen. Maar gelukkig was de maan bijna vol en hadden we toch wat licht. Maar mooi dat het daar was, geweldig. De Dales Gorge met Fortescuefalls en prachtige poelen. Er ook in gezwommen en je voeten kregen een behandeling door knabbelende visjes, super. Daar betaal in de sauna grof geld voor!!!

Onderweg zien we de mooiste vogels , leguanen, kangaroes, wilde koeien en geiten. Ook een dustdevil over de weg zien gaan(zandstormpje), heel bijzonder.

Na Makeetharra, Dalwallinu , kwamen we in Heyden waar de Waverock is. Ongelooflijk zo iets moois gemaakt door de natuur!,,, Net een grote golf, uitgesleten door zoutwater en de wind.Prachtig, er zijn geen woorden te bedenken hoe mooi alles is en hoe intens wij van alles hier genieten, mensen wat een verschrikkelijk mooi land!!!!!!!!

We zijn nu Albany , op een mooie camping aan de baai . Blijven nu even 3 nachten op een plek en gaan morgen naar de Frenchman Bay, waar je een vreselijk mooie wandeling kan maken , alsdus een local waar we op het strand mee gesproken hebben.

Na Albany hebben we nog 9 dagen en dan moeten we ons campertje weer inleveren in Perth. We hebben een groffe indeling gemaakt van wat we nog zeker willen zien en moet lukke. De afstanden zijn nu minder ver en over 430 km kunnen we dus 9 dagen doen.

wel een heel verhaal en dan heb ik nog niet eens alles verteld..............kun je nagaan wat we allemaal doen en beleven!!!!

We hopen dat iedereen een goede Sinterklaas heeft gehad en dus bye, bye!!

Coral Bay

Ja en dan zijn we in Coral Bay en zijn we in het paradijs op aarde!!!!!

Turquoise zee en het koraalrif op zo'n 20 meter lopen de zee in! En mooi!!! En de zeetemperatuur is warm! Er is heel wat af gesnorkeld en we hebben er bijna 4 dagen opzitten hier en gaan nu morgen maar eens verder en dan naar het Kangirini Nationalpark, moet fenominaal zijn...........met bergen, kloven en watervallen!

Vandaag met een glasbodem boot de oceaan op geweest om schilpadden te spotten. Nou, die kon je niet missen......... groot, groter , grootst!!! Man, wat een pracht gezicht. En Oeli heeft met een schildpad op gezwommen tijdens een snorkelsessie met die zelfde boot, SUPER GAAF!!!! Het rif hier is vnl. bruin met wat paarse en groene stukken, het Great Barrier rif heeft veel meer kleur, maar de vele gekleurde vissen zijn hier in zeer grote getale aanwezig, prachtig.

Ook zijn er vele kangeroes hier. Vanmiddag zag ik even op van mijn boek en wat hipte daar vrolijk tussen de campers en tenten door........jawel , een kangeroe. Ook later tijdens een wandeling door de duinen weer 3 gespot. Blijft leuk die dieren!

Ook de reis dagen zijn mooi, doordat je door prachtige omgevingen rijdt. Vooornamelijk rode omgeving en kurk droog! De kreken en zelfs brede rivieren staan helemaal droog........dat kennen we in Nederland niet!!

En elke dag stralend weer en warm, rond de 30 graden en dan mogen we niet klagen , aldus een Aussie, want normaal moet het hier al tegen de 40 lopen..........hoeft ook nog niet voor ons.

nou, morgen dus het binnenland in en wanneer we weer internet ergens hebben........ horen jullie weer van ons,

Zo mooi is alles

Alles is zo mooi, er zijn echt geen woorden voor!

Vandaag zijn we naar Monkey Mia geweest en hebben daar dolfijnen zowat op het strand zien liggen,gaaf!! Ze worden daar 3x per dag gevoerd, althans 5 van hen. Prachtig mooie dieren zijn het . Er werd ons veel verteld over deze dieren en waarom ze nu naar de baai van Monkey Mia komen, dit gebeurt al vanaf 1960!!! Het leven van deze dieren wordt in dit Wereld erfgoed goed gevolgd en men is zeer wijs met hen.

Op de terug weg ........wat loopt daar nu op de weg?????? Jazeker , 2 emoes kuierden gezellig samen op hun dooie gemak over de weg! Wat een geweldig moment weer! Op de heen weg al 2 gespot in de buurt van de camping, maar dit is toch wel weer geweldig.

Ook nog even bij de Little Lagoon geweest, water zo turquoise, deed je zeer aan de ogen. Terug bij de camping, relaxen en 's middags Oeli snorkelen, allen wat schelpjes te zien, weinig visjes.

Morgen gaan we naar Canarvon en daarna na 1 nachtje naar Coral Bay, waar je zo de oceaan in loopt en kunt gaan snorkelen in het Ningalo reef ! Dus er staan weer super uitstapjes op het programma !

. Daarna gaan we het binnenland in, ook weer heel wat anders en dus spannend........

Kalbarri

Even een klein berichtje .

we zitten op een prachtige camping met uitzicht op de Indische Oceaan en de Murchison River.

een gigantische branding met prachtige rots kusten en een beetje rood zand. Het zand is trouwens bloedheet aan je voeten! Oeli heeft vandaag gesnorkeld en moest er gewoon om denken niet te ver af te dwalen want de oceaan trekt aan je!

Morgen gaan we naar Monky Mia , met vele dolfijnen naar men zegt.

we genieten dus volop, helaas lukt het me niet om de foto's te down loaden! Maar die houden jullie nog te goed, ontvangst is hier slecht dus,

Het campertje begint ook al te wennen, en het warme weer ook, drinken, drinken, drinken!!We hebben nog nooit zoveel water gedronken en zitten dus de halve nacht op de pot!

nou ja, houdt je in beweging! Het waait nu een storm en we gaan zo maar in de camper want we zijn al aardig verkleurd en dan vind je het met 20 gr. al fris!!

Bijzonder !!!!!

En dan zijn we al een paar dagen met het campertje op pad. We zijn nu in Cervantes, zo'n 240 km boven Perth. We staan op een camping aan de oceaan en genieten elke avond van een zonsondergang in het OOSTEN !!!!! Elke keer weer een vreemde gewaar wording, klopt niet volgens ons gevoels systeem ! De zon komt dus ook op in het Westen, heel vreemd en de schaduwen zijn dus ook de andere kant op!

Op de camping een soort van hagedis gespot die wel 2 meter lang kan worden........was-ie nu niet hoor, zo'n 60 cm.

Vandaag zijn we naar het Nambung National Park geweest en hebben daar de Pinnacles bewonderd. Een bizarre omgeving met pilaren van limestone (kalksteen) en sommige wel 4 meter hoog. Het landschap had veel weg van een SF-achtige omgeving. Maar mooi !!!! We hebben een wandeling van 4 km.daar gedaan en genoten van deze bijzondere omgeving. Het bezoekers centrum bezocht met hopelijk antwoord op onze vraag : hoe zijn deze Pinnacles ooit ontstaan .......... men weet het niet!!!! Zo'n 500.000 jaar geleden ws. Ontstaan , maar hoe en waarom is nog steeds een raadsel.

Terug bij het campertje, welke nou niet direct de meest fijne is, lunchen. Het campertje is erg eenvoudig en nou geeft dat niets , maar als er maar 2 glazen zijn om daaruit zowel koffie, thee en wijn te drinken .......... Dus mokken gekocht. Er zijn 2 kleine pannetjes om in te koken en de tafel zakt ook wel eens spontaan naar beneden........ Voor de nacht moet dat om er een bed van te maken, maar verder nou niet direct. Nou ja , we leven toch alleen maar buiten zoveel mogelijk Hoewel.......1stoel staat op doorzakken.....Maar verder. Gaat het prima , hoor!!!!

Nog een wandeling gemaakt naar de Stromatoliten en Lake Thetis, erg mooi ,en daar hebben we de eerste levende kangaroo gespot en een lizzard of slang , was niet erg goed te onderscheiden, maar weer een toffe middag , dus!!

Morgen gaan we naar Kalbarri, weer wat noordelijker en gaan daar een prachtig natinaal park bezoeken met vele rode rotsen en kloven.

Mensen, het is weer genieten hier!!! Tot de volgende keer !

Australie !!!!

En dan zijn we in ons geliefde Australie!!

Zondag werden we opgehaald door Peter en via Lemmer om 10.30 uur vertrokken naar Schiphol. Daar om 12 uur en na het inchecken koffie drinken. Afscheid genomen, van vooral een erg verdrietige Iris, en door de paspoortcontrole. vertrek om 14.40 uur met een Airbus 380-800, een joekel van een vliegtuig ( dubbeldekker ).

Na een zeer goed maar erg lange reis , aankomst in Perth om 17.28 uur lokale tijd, in Nederland toen 11.28 uur. Met taxi naar hotel, verwelkomt door Nederlandse Mark! Was wel makkelijk om gelijk hem het hemd van zijn lijf te vragen ......

Eerst verkleden en toen achter een maaltijd aan. Op een "Belgisch " terras eerst een biertje en toen een hele grote puntzak met friet erbij op gegeten, heerlijk! 26 gr. en geen wind, dus zalig lang op het terras gezeten.

Vandaag was Oeli al om 05.45 uur wakker en ging gelijk te draven. ik ook al om goed 7 uur van bed. Naar supermarkt en daar ons ontbijt gekocht. Wezen wandelen in Kingspark met botanische tuin en dus prachtige grote bomen en schitterende planten. 25 gr. En dus zalig weer!

We waren toch nu wel erg moe.........Jetlag kwam best even binnen. Geslapen zo'n 1 1/2 uur.

Morgen campertje halen en op naar Cervantes, waar de Pinnacles zijn, moet erg mooi zijn, we zullen het allemaal gaan beleven!

Wordt vervolgd!

Laatste dagen voor vertrek

Zo, een heerlijke 6dagen gehad op Skylge!!Prachtig mooi weer.

Op zaterdag samen Kleintje Berenloop gelopen met stralend weer. Dit was voor mij tevens de afsluiting van mijn loopcarriere ! Het gaat steeds moeizamer met mijn darmen tijdens en vooral na het lopen. Tja...... dan moet je verstandig zijn en naar je lichaam luisteren wordt er altijd gezegd en dus..... stoppen. Jammer , maar er zijn meer leuke sporten en ik ga me nu op het wandelen storten. Nou ja , storten..... eerst Australie en dan gaan we verder zien! Misschien wordt het eerst wel schaatsen als we de 6e januari weer thuis komen?!!

Oeli heeft de zondag de 1/2 marathon in een zeer goede tijd gelopen: 1 uur en 38 minuten, dat is zo'n 12.8 km p/uur!!!!! Hij was 3e in zijn leeftijdscategorie! Het was weer een hele happening en Beregezellig in West en trouwens op het hele eiland is het die zondag feest. Wat een enthousiaste mensen overal langs de weg en dat elk jaar weer.

Ook waren Henk en Joke weer van de partij vanaf zaterdagavond en hebben we weer een Beregezellig weekend gehad. Zondagavond heerlijk uit eten geweest en maandag het chalet weer winterklaar gemaakt.

Tja en dan nu de laatste loodjes voor vertrek........

Het gaat nu ineens erg snel en moeten we nog van alles regelen.......STRESS....nee, hoor , maar wel lijstjes gemaakt wat echt nog even moet.

De steiger vordert gestaag, gelukkig heeft Oeli er mooi weer bij.

De 11 e november nog een borrel en etentje bij Jan en Aukje , de 10e nog 1x oppassen op Esther en de 15e in Lemmer met de gehele familie Sinterklaas inhalen en borrelen en eten en ja dan is het de 16e en vertrekken we om 14.40 uur ri. Australie met een tussenstop in Dubai.

Dus ..... Wanneer ik weer wat op de site zet weet ik even niet, maar wordt uiteraard vervolgd!!!!